Vježbanje i zdrav život prihvatite kao svakodnevnicu

Često sam pisala koliko je važno da vas kroz proces mršavljenja vode nutricionisti, treneri i ljekari. Posebno se to odnosi na nas koji moramo izgubiti 30, 40, 50 kilograma, a probali smo bezuspješno bezbroj dijeta. Istina, to je dosta skup proces, ali vjerujte mi na riječ, da je to jedna od najboljih investicija čiji će vas rezultati sigurno učiniti sretnijim i zdravijim. U vrhu prioriteta meni je uvijek bilo tih čarobnih 60 minuta vježbanja sa personalnim trenerom. Radila sam sa nekoliko njih i želim vam prenijeti moja iskustva.

Danas vam predstavljam Irmu Pilav koju ćete, uvijek nasmijanu, vidjeti kako sa puno strasti i ljubavi trenira sa klijentima u Avalon Sports and Health Clubu odredištu za trening, relaksaciju i zdrav stil života. Kada sam je prvi put ugledala dubila je na glavi sa plafona (meni početnici debeljuci je vježba koju je radila tako izgledala, a sigurno ima i neki bolji naziv). Bila sam malo uplašena, ali nakon nekoliko treninga sam shvatila da je Irma pravi profesionalac koji svoj odnos sa klijentima ne završava nakon 60 plaćenih minuta i svaku vježbu prilagodi upravo onome što vaše tijelo treba. Njeni personalni treninzi u Avalonu prođu kao dlanom o dlan, a grupni pršte od energije. Razgovarale smo o prednostima personalnih treninga, dijetama i motivaciji…

Irma, zašto je ljudima potreban personalni trener?

Dobar personalni trener bi trebao posjedovati motivacijske alate i metode za uspješnu aktualizaciju svojih klijenata. Vježbači vrlo često odustaju od samostalnih odlazaka u teretanu, što personalni trener može spriječiti. Iz tih razloga, mnogo je lakše istrajati u zacrtanim ciljevima kada uz sebe imate personalnog trenera.

Šta su prednosti u odnosu na samostalni odlazak u teretanu?

Personalni trener je neko na koga se možete ugledati, neko koga ćete slijediti na svom fitness putovanju, pa čak i u privatnom životu. Vježbači često dođu do trenutka kad njihov trening uđe u monotoniju, dok bi personalni trener uvijek trebao težiti raznovrsnosti i naravno, po meni najvažnije, trening bi uvijek trebao biti zabavan.

Često se pitamo koliko je odlazaka u teretanu dovoljno u toku jedne sedmice? Ima li tu pravila?

Potrebno je trenirati minimalno tri puta sedmično kako bi se vidjeli početni rezultati. Kada se radi o naprednijim vježbačima, treninzi će postati učestaliji na sedmičnom nivou, 4 do 5 puta.

Kako izgleda jedan tvoj trening sa klijentima?

Svaki trening je drugačiji, u zavisnosti od potreba i individualnih sposobnosti klijenta. Općeniti principi koji se primjenjuju za rekreativce - vježbače, nisu uvijek isti u programiranju treninga sa vrhunskim sportašima. 

Kako motiviraš ljude? Da li se tvoj odnos sa klijentom završava nakon 60 minuta treninga?

Motivacija klijenata je najvažnija karika u treningu. Potrebno je pronaći adekvatne metode za motiviranje različitih vrsta karaktera. Moji klijenti znaju da sam ja za njih dostupna 24/7.

Da li trening ima učinak ukoliko se ne pridržavamo i zdrave prehrane?

Ishrana je mnogo bitnija od treninga, ona donosi rezultate. Iz tog razloga je od velike važnosti da treneri nekada u toku svoje naobrazbe dođu u kontakt sa principima nutricionizma i metaboličkih procesa u organizmu kako bi mogli educirati svoje vježbače.  

Šta misliš o dijetema?

Pogledajmo u engleskom riječniku šta znači pojam "diet", osim značenja dijeta. Način ishrane, ishrana, hrana. Trudimo se da nam način ishrane bude bolji, dijete nam neće biti potrebne. 

Kakav je odnos ljudi prema vježbanju u Sarajevu?

S obzirom na brojku od (nezvanično) 4% fizički aktivnog stanovništva na teritoriji BiH, sasvim je sigurno da treba poraditi na isticanju važnosti tjelesne aktivnosti i dobrobitima koje ona nosi. Zato je na nama, profesorima sporta i tjelesnog odgoja i sportskim radnicima i trenerima da podižemo svijest o vježbanju. 


Koje su najčešće greške koje pravimo kada treniramo?

Najčešće greške su puno aerobnih aktivnosti i malo treninga sa otporom i obrnuto. Uzevši u obzir individualne karakteristike, vježbaču treba približiti koji tipovi treninga će u većoj ili manjoj mjeri u raznim kombinacijama, uticati na postizanje ciljeva. 

Šta su najčešći izgovori što ne treniramo redovno?

Najučestaliji je posao. Da li znaš da redovna tjelesna aktivnost utiče na poboljšanje performansi poslovnih ljudi ? Potrebno je samo odvojiti malo vremena za uspješniju karijeru. (smijeh)

Nakon nekog vremena teretana nam postane pomalo i dosadna. Šta tada uraditi?

Raznovrsnost je ključna. Otići nekad na bazen, prošetati na svježem zraku, provozati se na biciklu... Treba znati iskoristiti bosanskohercegovačke prirodne ljepote koje su nam na dohvat ruke. 

Kažu da su tvoji grupni treninzi korisni, ali i zabavni. Za one koji vole grupni trening šta im preporučuješ u Avalonu?

Preporučujem da se u svemu okušaju vježbači koji nisu sigurni koji je njihov omiljeni vid vježbanja. Za moje grupne časove mogu reći da su eksplozija energije koju uspješno prenosim na vježbače. 


Često nas tek prve zrake sunca natjeraju da se pokrenemo. Kako to promijeniti i zadržati kontinuitet?

Potrebno je vježbanje i zdrav način života prihvatiti kao svakodnevnicu. Potom je sve lakše. Doći će, naravno, period kada će nam biti draže popiti kaficu sa društvom, pa onda to i uradimo! A potom odemo na trening, ne dopuštajući sebi izgovore. To je jedini način.  

 

O autorici
Ovo je moja priča o borbi sa kilogramima i stresom. Priča o svemu lijepom što moramo otkriti u sebi i drugima.
Instagram